Full rulle



De senaste dagarna har gått fort, och vi har haft att göra. Jag har jobbat tre tråkiga heldagar på jobb så Charlie har fått vara mycket hemma hos mina föräldrar. Han har haft jättekul med att reta gallfeber på både mamma, katten och de andra hundarna.
 
Det har blivit en del klickerträning och han är duktig! :) Idag ska vi koppelträna lite mer, han är väldigt duktig med kopplet men ibland så ska man ju hålla sig själv eller sätta sig och inte gå alls ;) Så idag ska vi gå lite i koppel och sen tänkte jag att vi skulle sätta oss på en gräsplan och träna lite, så han får tränat annat än bara hemma. Tar med kameran också!
 
Max har i dagarna fått träna en del rally och det går bättre och bättre! Det är fortfarande vänstersvängarna som är svåra tycker Max men rumpan hänger med mer och mer, så snart sitter de svängarna också. Igår gick jag igenom nästan alla moment för att se var vi måste träna mer och det är, förutom vänster svängarna, kanske bara två-tre moment som vi måste träna mer, annars är det mest finslipning som gäller. Så det känna skönt att det äntligen börjar sitta.
 
På måndag börjar vi en rallykurs till, en fortsättning på den kursen vi gick innan. Jag kan dock inte komma på måndag eftersom jag jobbar men sen sätter vi också igång med kurs igen. Max tycker det är kul! Ja jag med såklart.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0