Stora Charlie

 


Eftersom jag inte haft aussie innan så vet jag inte alls om Charlie är stor, liten eller "normalstor" enligt rasen och hur de växer. Jag som är van vid wachtlarna som inte är såhär stora vid denna åldern tycker ju såklart han har blivit jättestor, haha!
 
Han var 12 veckor i tosdags och väger nu 8,5 kilo. Jag försökte mäta honom men inte så lätt, fick det till att han är runt 33-35 cm hög, får försöka mäta lite mer ordentligt sen. Han närmar sig 10 kilo med stormsteg, min stora kille!
 
I tisdags så hade vi en tid till veterinären för att han skulle få sin sista spruta och han charmade såklart alla hos veterinären. Charlie tyckte veterinär Carin var superkul! Att få spruta och bli kollad lite överallt var inga problem, man fick ju godis! Han har dock dragit på sig en liten öroninflammation men efter två dagar med medicin är det redan mycket bättre.
 
Dessa dagarna har vi fortsatt med massor av kontakt och inkallningsträning. Vi har varit i skogen och där fick Charlie springa lös, gick jättebra! Tänkte först ha långlina på honom men den linan jag har var lite för tung för honom, så det fick bli att han fick springa lös, och det gick ju bra det med. Klickerträningen går också bra. Min duktiga kille!!
 
I tisdags började jag rallykurs igen med Max, det är en fortsättning efter nybörjarkursen så nu går vi mycket banor och finslipar lite, Max är så duktig! :) vårt stora problem är att Max inte ska tappa koncentrationen under tiden vi går en bana, så det är de stora vi behöver träna på, uthålligheten. Sen är det jag som ibland går för långt bort från skylten, ibland för nära, ja såna saker ;)
 
Får väl se till att komma ut på en tävling snart! :)
 
 
 
 


Kommentarer
Vendela

Charlie är så himla fin ;D

2013-06-28 @ 15:58:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0