Möghund





Charlie tycker absolut att han är född i fel färg, han vill vara brun. Och han hjälper mer än gärna till med trädgårdsarbetet som till exempel att röja i jorden. Han är inte direkt vit längre, så därför fick han bada nu ikväll. Det var inte jätteroligt men inget pip och han höll sig på plats i duschen. Så nu luktar här gott av äpple :)
 
Man såg verkligen skillnad på honom som torr och blöt, så liten han är egentligen! Sötnos
 
Idag har jag jobbat en delad tur på jobbet, vilket menas att jag först jobbar 7.30 - 13.00 och sen mellan 16.30 - 21.30 igen. Alltså har Charlie fått vara hos mina föräldrar hela dagen. Mamma hämtade honom imorse och sen på min rast kom jag hem till dom.
 
Jag passade på att träna lite med Charlie, han kan sitt nu ganska bra. Han är så snabblärd! Jag klippte även klor på alla hundarna och plockade massor med fästingar på Max. Usch dessa äckliga djur! Jag och en kompis var ute och sprang en mil med Max och hennes hund för några dagar sedan och Max brukar aldrig få så mycket fästingar, förutom på detta stället. Det är en skog som ligger i närheten till stranden så antar att fästingar gillar att vara där pga havet.
 
Jag plockade ändå en del krypande på Max både innan vi åkte hem därifrån och sen när vi kommit hem, men ändå plockade jag massor på honom idag, stackaren. Han fick fästingmedel på sig igår så hoppas det hjälper i framtiden. Vi ska ut och springa milen imorgon också men tror nog jag ska undvika den skogen. Det är synd för där finns så himla bra stigar att springa på!
 
Imorgon ska jag och Charlie åka in till djuraffären i stan, jag behöver ett nytt halsband till honom och lite annat smått. Bra tillfälle att ändå träna Charlie i lite andra miljöer.
 
Nu är vi trötta, jag efter att ha jobbat hela dagen och Charlie efter att ha härjat runt hos mina föräldrar hela dagen :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0