Agilitytävlingar & Vildsvinshägn

Denna helgen har varit en helg i agilityns tecken.
Igår, lördag, hängde jag med Åsa och hennes vän Petra till Råådalens BK i Helsingborg för att kolla när dom tävlade agility.
Idag har vår egen klubb, Rönne Hu, en officiell agilitytävling för klass 2 & 3. Jag ställde upp som funktionär och det har varit väldigt kul. Jag har suttit i tälten vid ringarna och mest arbetat som skrivare, alltså att skriva ner alla fel som ekipagen gör på planen som domaren visar samt tid, och det blir sedan resultaten. Jag var skrivare i fyra klasser och tidtagare i en klass, så har verkligen hållt på hela dagen.

Det är så kul att se lite mer rutinerade hundar, särskilt då klass tre. Man ser att även hur duktiga de än är, vare sig de är agilitychampions eller inte så kan alla diska sig, allt kan hända. Alla hundar kan få för sig att ta fel väg. Men å andra sidan så är det så himla kul att se hur duktiga alla är, och drömma om att en dag är jag också där.
Satt och rös så duktiga alla är. Jag var på klubben runt kvart i 8 imorse och hemma runt halv 6, så det har varit en heldag men en kul sådan, nu är man väldigt mör i hela kroppen och skulle kunna somna när som.

Jag blir så grymt tävlingssugen och kan snart inte hålla mig längre.. Bara cirka 6 månader kvar tills officiella debuten!

Medans jag har varit på agilitytävling så passade pappa på att ta Max till Bassholma där han släppte honom i vildsvinshägn. Han berättade att det går bättre och bättre, men att han än är lite för "ung i huvudet" eller vad jag ska säga och behöver ännu lite stöd. Men vi tränar vidare!

Max är också anmäld till jaktprov i Svalöv den 18 september.

/Sofie



Kommentarer
Åsa

kommer tid kommer ro, det är visserligen ett halvår kvar men tänk dig tiden istället som något bra att jobba på och hur mycket mer kommer att sitta när ni väl är på er första officiella tävling =)) kram

2011-08-15 @ 12:08:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0