Släppt på hare

Då var det ett tag sen jag skrev, vi har hunnit med två agilityträningar och lite annat.

Igår kväll åkte jag och pappa till en stor åker för att trampa upp lite hare att träna Max på inför jaktprovet. Pappa gick först och jag gick efter med Max, men mitt i allt så var pappa tvungen att åka och fixa en sak så jag gick där själv. Precis när pappa gick så kom där upp en hare och jag kunde släppa Max.
Det är första gången vi gör detta med Max så han var inte borta så länge men han drev och skallade, tappade den ganska fort och kom tillbaka. Mer träning alltså men det börjar ju bra.

Sen gick jag där, fram och tillbaka, upp och ner, flera vändor innan pappa kom tillbaka med vi hittade ingen hare. Så vi släppte honom fritt för att träna konditionen lite. Han är riktigt duktig på att komma tillbaka, han är ute och spinger en stund och sen kommer han tillbaka.

Efter en stund så hämtade vi Diezel. Han skulle vi bara släppa för att han skulle få springa och därför bygga muskler och få kondition efter operationen, där var ganska bra med backar. Han var ute ett bra tag, vi såg honom hela tiden i gps:en att han höll sig där han skulle. Han blev ganska trött fort, inte så konstigt, och han var påväg tillbaka. När vi ser honom påväg tillbaka till oss så får han upp en hare och fast han är trött ger han sig efter den. Vi ser på gps:en att han är påväg mot skogen, vilket inte är så bra. Så efter ett bra tag när han har gett sig ut i skogen så väljer vi att åka runt och hämta honom. Han var ganska trött efter det.

Det är tur man har gps ibland :)

Imorgon blir det till att åka till vildsvinshägnet i Bassholma med Max, och för en gångs skull kan jag följa med! Så ska få se honom i hägnet, vilket jag inte gjort än. Kameran ska såklart med, om det inte regnar.

/Sofie



Kommentarer
Sofie

Tusen tack för dina fina ord i bloggen, värmer i hjärtat och är så glad att vi kan inspirera andra! :)



Lite roligt att även du heter Sofie och har en hund som heter Diezel, hihi.!



Ha det bra!

2011-08-22 @ 17:51:09
URL: http://www.sofiegustafsson.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0