Tiden springer iväg

Tiden går himla fort, tycker ni inte det?
Det var ju precis nytt år, och nu är det snart mitten på augusti? Snart höst?
Igår på klubben var det verkligen höstkänsla, som instruktör blir man ju alltid lite kallare än de som faktiskt rör på sig under kursen, men tyckte verkligen det var höstkänsla, ni vet när man riktigt känner kylan i näsan. Svårt att förklara men jag tror ni vet vad jag menar.

Igår var det näst sista gången på kursen som jag och Åsa håller, shit vi började ju precis. Tycker allt går jättefort och man hinner ingenting.
Det enda som inte går fort nog är när jag och Max ska börja tävla :) Vilket blir till våren. Längtar redan!

Satt och tänkte på det igår hur mycket Max har utvecklats under dessa 6 veckor som vi tränat, visst hård träning ligger bakom men han klarar redan att ta en hel bana. Visst mycket träning återstår men ändå. Det är så himla kul att se honom så lycklig på plan, han verkligen älskar det. Sen måste jag försöka hänga med och vara tydlig i min handling. Att handla Diezel och att handla Max på agilityplanen är verkligen två skilda saker. Hos Diezel måste jag vara motor, jag måste pusha, han vill gärna vara nära mig, med Max däremot han har en egen motor och fort går det, till skillnad mot Diezel måste jag lära mig att handla Max på avstånd för det finns inte att jag ska kunna hinna med Max när han väl är så pass hindersäker att han är riktigt snabb. Samma gäller för bytena, med Diezel funkar inte bakombyten särskilt bra då han inte är snabb nog framåt, utan det blir mycket framförbyten, med Max är det svårt att hinna med framförbyten och där kommer vi ha mycket nytta av bakombyten.

Max har alltid, är, och kommer alltid vara en utmaning. Men en jäkligt rolig sådan!

/Sofie


Diezel på bild


Kommentarer
Åsa

håller med både om kylan o att tiden bara rusat iväg...har våra elever verkligen lärt sig något? jag hoppas det =))

måste säga att de var mig allt en fräck bild du lagt in =))

2011-08-10 @ 15:13:18
Anna

Så härlig bild! :)

2011-08-12 @ 14:13:20
URL: http://www.kitobonito.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0