Vildsvinshägn

Idag åkte jag och pappa till vildsvinshägnet i Bassholma för att släppa Max. Han var riktigt duktig!
Nu har jag inte varit med och sett hur han har varit innen, men enligt pappa så är det en klar förbättring och han var riktigt duktig idag.
Kul att det går framåt!

Diezel fick även in i hägnet en sväng och han var väldigt på dem, han har blivit väldigt mycket tuffare sen han låg inne på djursjukhuset, undrar om de kanske inte var och rotade i hjärnan istället för magen, haha

Efteråt åkte vi till åkern för att se om vi fick upp någon hare att släppa Max på, men vi hittade ingen, troligen så låg de inne i det som inte är skördat än på grund av att det var ganska varm ute.
Så vi bestämde oss för att åka dit senare på kvällen.

Sagt och gjort så åkte vi dit igen, vi testade att ta åkern på andra sidan vägen eftersom vi knappt fått upp någon hare på förra åkern de två gånger vi varit där.
Direkt vi kommer dit får vi upp en hare bara vi kör förbi med bilen, den i sin tur drar med sig en annan hare. Senare när vi gick så kom där upp en hare till men alla drog upp mot vägen så vi valde att inte släppa på de.

Vi åkte tillbaka till den andra åkern igen för att försöka där. Vi gick och gick och gick, sedan ser vi att en hare kommer upp långt, långt framför oss. Eftersom vi inte fått upp någon annan hare valde vi att  släppa på den, vi hittade inte exak legan efter haren utan släppte på spåret.
Max var riktigt duktig, med tanke på att det är första gången vi släppte honom på spåret, första gången fick han den tyvärr i synen.
Han drev på spåret, skallade och sprang drygt 300 meter innan han släppte och kom tillbaka direkt. Väldigt bra, också med tanke på att vi inte släppte direkt på haren heller utan det tog en liten stund att komma dit och att vi inte hittade legan heller.

/Sofie


En söt bild på Max när han var 7 månader gammal. Han kom in från trädgården med en blomma i munnen.


Tyvärr glömde jag kameran hos mina föräldrar så har inte kunnat lägga in bilderna sedan vildsvinshägnet. Här är bilder jag inte visat innan, detta var juli 2010, Max var precis över 7 månader och jag har för mig detta är Max första spår, om det inte va första så va det iallafall första med ett vildsvinsskinn i slutet.


Max tyckte det var ganska läskigt första gången.





Kommentarer
Åsa

tro tusan maxen tyckte vildsvinsskinnet var räligt, hade nog vem som helst tyckt =)) kul att dem är så duktiga =))

2011-08-24 @ 16:13:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0