Lyckad jakt



I helgen har det varit jakt alla tre dagarna. De är på olika marker, i fredags var de i småland har jag för mig, lördag vet jag inte var de va någonstans och i söndags var de mot Örkelljunga. I fredags sköts det rådjur, ett var indirekt för Max som pappa utryckte det. Max hade drivit fram det men hann släppa innan det senare sprang förbi en skytt. Så indirekt men ännu inget skjutit för honom som han varit nära.

I lördags var det också rådjur skjutna och ett av de var för Diezel, han gjorde tydligen riktigt bra drev den dagen.

Igår sköts det vildsvin dock inget efter våra hundar.

Efter att pappa kommit hem så åkte jag, mamma och pappa till en av pappas jaktmarker i Våxtorp för att hitta en gran. Och när vi kom hem bakade jag och mamma lite julgodis.

På fredag fyller älskade Max hela två år!



Kommentarer
maja o zoro

kul med jakt :)

grattis till MAX i förskott :)

2011-12-19 @ 17:37:42
URL: http://majazoro.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0