Mitt supersmarta krutpaket

Slutar aldrig förvånas över hur smart Max är. Och vilken energi han har, min lilla vilde.

Tog ut han för ett klicker-pass och min tanke var att till slut ska han snurra runt framför mig för att sedan backa in mellan mina ben.

Det första han gör när jag tar fram klickern är att han gör det han lärde sig sist - att snurra runt = klick. Nästa försök bara snurrar han och helt plötsligt sätter sig snabbt och lätt mellan mina ben som om han aldrig gjort annat. Då kom jag fram till att detta kan jag ju ha användning av, att han själv sätter sig mellan mina ben, till exempel på agilitytävlingar i starten.

Sagt och gjort jag tränade vidare på att han skulle snurra och sen backa in för att sätta sig mellan mina ben istället och det tog inte lång tid förän han visste precis hur han skulle göra. Tränade ca 5x2 min och han kan övningen. Sen har jag inte lärt in nåt namn än då jag inte vet vad jag ska kalla det för än. Och mer träning utomhus och sånt såklart för att det ska sitta. Men slutar ändå aldrig förvånas över hur bra han läser mig och hur jäkla smart han är. Och ett krutpaket. Och söt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0