Ny blogg, presentation

Ja, det kanske är dax att jag också kommer ut i bloggvärlden. Har alltid tänkt att bloggar är inget för mig och varför skulle folk vilja läsa vad jag gjort om dagarna, och varför skulle jag skriva ut allt, men nu tänkte jag att hundarna - dom vill ha en blogg! Haha.
Nu vet jag ju inte såklart hur många som kommer läsa, om någon kommer läsa, men i vilket fall som så tänkte jag att även om det nu inte skulle vara någon som läser den så är det en bra "dagbok" för mig själv, senare att läsa igenom för att se tillbaka på hur vi har utvecklats, jag och Maximus.

Denna blogg är då tillägnat hundarna, som kanske några har listat ut redan. Jag har en hemsida sedan innan, www.wachtelbus.info.se och tänkte uppgradera den lite med en blogg för de som är intresserade.

Jag, Sofie, bor i en lägenhet inne i centrala Ängelholm medans hundarna bor hos mina föräldrar på en gård i Munka Ljungby, inte alls långt från mig. Hemma har vi fyra stycken, alla av rasen Wachtelhund. Vi har två pensionerade, Ajax (Ålabodarna's Donatello, 10 år) och Zeke (Hunnestorps Eke, 8 år) och sedan två yngre, som även jag tränar. Vi har då Diezel (Kaptenens Flasch, 5 år) och Maximus (Magleby's Humle, 1,5 år).
Det är min pappa, som jagar aktivt med hundarna och därför valt ras, och det är jag som står för den övriga träningen, vi tränar bland annat aktivt agility. Jag tränar/tävlar för Rönne Hu i Klippan och håller även kurs där.

Främst kommer då bloggen handla om Diezel och Maximus, men det händer säkert att någon av de andra dyker upp i något inlägg.

Detta var då lite presentation av oss och roligare inlägg kommer!

/Sofie



Kommentarer
Anna

Wiiiie! :D:D:D

2011-07-21 @ 19:43:34
URL: http://www.kitobonito.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0