Hachiko

Såg en underbar film igår, Hachiko hette den. Köpte den för att den verkade bra och åh så underbar den är. Man måste inte vara hundälskare för att förstå och inse hur kärleken mellan hund och människa kan vara så stor.

Jag måste erkänna att ibland är det tur att man bor ensam och ingen kan se på en när man kollar film, för så mycket som jag grät igår till den filmen har jag nog aldrig gråtit innan. Jag ser den gärna igen, men inte med någon annan för jag gissar på att jag kommer gråta lika mycket till den nästa gång ;)

Filmen är en verklig historia och handlar om en liten valp, Hachi, som skickas från Japan men under resans gång trillar hans bur ur vagnen som han åker på och han tar sig ut. Han irrar runt på en tågstation och han hittar till en man spelad av Richard Gere i filmen. Denna man tar med sig hunden och försöker hitta ägaren, men ingen ger sig till känna och han får stanna i familjen. Sedan får man se hur starkt deras band är och varje dag följer Hachi sin ägare till tågstationen för att sedan gå hem igen. Och sen gå tillbaka för att vänta på sin husse när han kommer från tåget efter en dags arbete. Varje dag, tills en dag då hans husse inte kommer. Men Hachi fortsätter att vänta i över 10 år. Detta är en verklig historia och det finns till och med en staty uppsatt till hans minne.

Kunde inte sluta tänka på filmen efteråt och tänkte på mina egna hundar. Mina älsklingar.

Rekomenderar filmen, se den! Men kanske ensam eftersom det kommer en del tårar om man är blödig som jag ;)

Sitter hemma hos mina föräldrar på min mammas dator så därför det inte kommer några bilder för tillfället.



/Sofie




Kommentarer
Åsa

du är go du =)) Lasse snyftade osse massor till filmen men en annan är ju matcho så jag grät inte ;) men du varför köpa när det går o ladda ner ;)

2011-10-07 @ 12:29:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0