It's not my time

Har börjat skriva ett inlägg några gånger men vet inte direkt vad jag ska skriva. Vi har tränat, killarna har jagat men jag har egentligen inget att skriva. Max och Diezel är jätteduktiga i skogen men min och Max träning har inte alls gått bra. Känns som jag bara har negativa saker att skriva.

Går agilitykurs och det går inte så bra som jag vill att det ska göra. Max är okoncentrerad, jag gör fel, han gör fel, allt går fel och jag blir arg och bryter. Dock avslutade vi bra, och klarade en svår kombination, Max var mer koncentrerad och jag mer tydlig, även om jag snurrade till det ibland. Var faktiskt väldigt nära att ge upp allt vad agility heter efter kursen är slut, vilket den är nästa vecka. Men som alltid ställer underbara Åsa upp och lovar att hjälpa mig med problemen. Problemet är att vi sitter fast, vi kommer ingenstans, möjligtvis bakåt kanske. Men ja, när snön kommer läggs agilityn ner och vi får väl se om vi tar upp den till våren. Ville vara klar att tävla till våren men ser inte ut som om det kommer hända. Allt som började så bra har vänt och gått rätt ner i backen.

Men över till roligare saker, Killarna är jätteduktiga i skogen, har för mig det sköts nåt för Diezel förra helgen men är inte riktigt säker. Även gamla Zeke har fått följa med på jakt men han orkar inte längre, han har ingen kondis, han springer mest runt och bara njuter av att få vara i skogen.

Bjuder på en bild som är tagen för någon vecka sen, Fotade Diezel och linslus Max tryckte sig och skulle tvunget vara med, ni ser väl hur han sträcker sig för att komma upp i linshöjd? haha Tycker den är lite söt.



/Sofie



Kommentarer
Åsa

Ja det var inget skoj att se er båda efter kursen sist =( men som jag sade idag så var det inte rätt läge o ta det just där o då. Det är inget bra att känna att man går bakåt så nu blickar vi framåt =)) Ser det positiva i att Max tycker ofta det är kul vi/ni ska bara hitta dit igen =)) Tror vi lyckades rätt bra idag. Vilken tok på slalom =)) Hörs o ses =)) kram

2011-10-20 @ 22:30:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0