We are back

Äntligen! Äntligen har det lossnat, vår svacka är över.

Tog Max och Diezel och stack till klubben idag, träffade Åsa där och vi skulle träna lite fart och motivation. Rakbanor, slalom, däcket och kontaktfält stod på schemat.

När jag kom dit hade Åsa inte kommit så killarna fick springa av sig en stund. Där stod ett 12-pinnars slalom uppe på plan så jag tänkte att jag testar. Och Max tog 12 pinnar utan problem, vad hände där?! Hans motivation verkar ha återkommit! 
körde även lite raka tunnlar och bara sprang innan Åsa kom. Max var superduktig idag! Det slutade med att vi byggde en lite krånglig klass 2 bana och det gick också riktigt bra! Förutom att jag snurra till det lite vid tillfällen så gick det kanon.

Mitt i banan var det en liten raksträcka med däcket mitt i, och Max har ju som sagt innan haft lite svårt med däcket när det är mitt i en bana, men tji fick jag, han hoppade det med fullfart kanon! Jag avbröt och bara skrek, berömde och lekte. Max blev överlycklig haha. Att man kan bli så lycklig med agility. 

Kursen börjar på tisdag och vi har hittat glädjen igen, ser fram emot kursen!

Jaktprov på söndag. Håll tummarna för oss. 

/Sofie

 


Kommentarer
Åsa

mmmm se där det var inte fy skam bara det =)) skönt det vände för er, så ser du symtomen sen om fler svackor skulle uppstå =)) kraaaamar till er båda =)

2011-09-24 @ 09:43:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0