Agility och åter agility

Jaa agility är typ det enda vi sysslar med just nu i tid och otid. Datorn blir inte rörd så mycket heller så därför det inte uppdateras så värst mycket här. Kommer säkert bli mer när tävlingarna sätter igång.

Denna vecka blir också fylld av agility. Igår satte jag igång min första agilitykurs. Nervöst och spännande men det gick himla bra, över förväntan! Ser fram emot ytterliggare 7 träffar.

Imorgon väntas äntligen träning för Gill Lantz igen, har inte blivit sen första gången. Jag fick avboka förra gången eftersom jag låg hemma med matförgiftning. Sen förra veckan kunde hon inte så nu är det äntligen dax! Hoppas på uppehåll så det inte blir inställt på grund av det.

Sen på söndag är det Rönnes inofficiella tävling där jag både ska starta i två klasser och sen hjälpa till som funktionär hela dagen.
Vi har fortfarande inte klätterhinderna helt klara så tar agilityklassen mer som en träning, går han av kontaktfälten kommer jag att ta upp honom igen och därför diska oss själva. Däremot hoppklassen kommer jag köra lite mer seriöst som träning inför de officiella tävlingarna. Jag har dock inte som mål att gå nollat utan mitt mål är att han ska klara av så mycket folk och rörelse som en tävling innebär och han ska kunna koncentrera sig, lyssna och vi ska ta oss runt hela banan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0