Träning!



Idag var det träning för Gill Lantz igen. Alltid lika kul att åka dit! Idag bjöd hon på en klurig bana med svårigheter jag aldrig trodde vi skulle klara bara sådär. Det började med hopp, balans och hopp och tanken var att jag skulle ställa mig långt bort, enda borta vid tredje hopphindret för att sen kalla han över hopp och balansen. Trodde att han skulle springa förbi balansen dels för jag aldrig gått så långt ifrån honom vid en start förutom med enbart hopphinder och dels för att vi inte tränat balansen genom att han tar den själv medans jag står på andra sidan.

Sagt och gjort han tog alltihop! Han stannade dock inte på kontaktfältet så det var att ta om, men han gjorde det. Detta ska jag absolut träna mer på. Nästa svårighet var ingången i slalom då det var en riktigt klurig ingång med högerslalom dessutom. Men det klarade han också! Otroligt. Högerslalom som vi haft så svårt med.

Sen fortsatte banan med diverse klurigheter, runt hinder, ta hinder från "fel" håll och hinder som stod nära som fällor. Men tyckte att vi klarade alla över förväntan.

Max var också väldigt duktig, Gills ena hund är inne i löp och Max tyckte hon var extra fin såklart. Men han klarade av att köra en bana med fokus på mig fast hon stod utanför staketet. I "pauserna" när Gill och jag pratade om vad vi gjort och vad vi skulle göra så sprang han dit men oftast när jag kallade så gick han därifrån. I vissa fall fick jag hämta honom. Men det är stort framsteg från sist då Åsas tikar löpte och vi tränade ihop. Då kunde han inte alls koncentrera sig.

Nästa träning för Gill är tisdag om två veckor. Jag kommer träffa henne på en tävling i Eslöv och då ska hon även kolla på oss när vi springer för att se hur Max beter sig på tävling. Hon kanske kan hjälpa oss.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0