Agilityträning!



Idag så stack jag äntligen iväg för att träna lite agility. Har nog inte tränat sedan i november tror jag, och eftersom det skulle komma snö nästa vecka så fick jag passa på. Hade som plan att köra igenom alla hinder inför tävlingen nästa vecka och sen träna lite extra på slalom och kontaktfält.

Sagt och gjort jag stack dit, tog lite hinder var för sig som däcket, platten och slalom allt gick jättebra! Vila är bra ibland! Min fina kille, han är bäst! Sedan stod där en kombination av hinder som jag körde lite byten, främst bakombyten, lite handling på avstånd, en del snäva svängar och ville att han skulle dra på hindrena själv. Vilket gick jättebra, han börjar bli så pass säker att han drar på hindrena, är riktigt duktig på framåtsändande, jag behövde inte följa med honom utan kunde handla honom på avstånd och våra byten och snäva svängar gick kanon! Underbart!

Sedan kom Åsa med sin dotter Jennifer och de körde också lite med sina hundar. Max hade lite svårt att koncentrera sig för han ville bara leka med Paula ;) Men det är bra träning och jag fick kämpa för hans fokus. Jag tränade lite klätterhinder och kontaktfält och det går framåt, vippen är inget problem att köra själv längre, jag vågade släppa upp honom själv och han löser det själv, inga problem säger Max :P kontaktfälten fortsätter vi att tjata, varför stanna och vänta när man bara kan fortsätta verkar Max tycka ;)

Efter detta så tyckte han att leksaken jag hade med inte var så kul längre så jag plockade fram Dobbie, en pipleksak som han älskar men som jag inte använt så mycket då jag tycker han har för mycket fokus på mig och inte hindrena men idag gick det väldigt bra, tror det är för att han har blivit så säker på hindrena.

Så detta medförde att han drog helt själv på slalom och jäklar vilken fart han hade! Så snabbt har han aldrig kört tolv pinnar slalom innan! Och vet ni vad, HAN KÖRDE 12 PINNAR HÖGERSLALOM!! Jag stog som en fågelholk och bara vad hände?! Han kan 4 pinnar högerslalom hemma i trädgården men 12 pinnar på plan?? Underbart!

Så detta avslutade vi med och han ville bara köra mer mer mer!

Min fina älskade kille ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0