Mål 2012



Jag kände att det kanske var dags att skriva våra mål för 2012.

MÅL
» Säkra kontaktfält
» Få till ett snabbt & säkert slalom
» Få till ett högerslalom 
» Starta officiellt i agility & hopp = Leka på tävlingsbanorna & få lika säkra tävlingslopp som träningarna.
» Godkänt jaktprov

BONUS MÅL
» Plocka en pinne i agility eller hopp

Detta är de mål jag hittils har funderat på, sen planerar jag även att gå lite kurser för att utveckla oss vidare. Jag planerar även att starta officiellt i april så jag har cirka 3.5 månad på mig. Våra problem är såklart kontaktfälten och slalomet. Max har inga problem med Aet och balansen utan det är jag som är petig med att jag vill att han stannar tills jag säger okej. Vippen är väl den som är lite problem, jag är lite feg och får för mig att om det går för fort över så kanske han slår i för hårt och blir rädd. Medans Max är hur kaxig som helst. Jag ska bara våga släppa den fegheten och köra.
Sen vad gäller slalom så börjar det arta sig, bara ytterliggare träning som gäller så de blir säkert. Högerslalom har inte alls gått bra så vi har satsat på vänsterslalom för att sedan gå över till höger. Har kört 4 pinnar högerslalom de sista träningarna och det verkar gå bra.

Så att vi ska kunna starta officiellt i april verkar inte vara något problem. Och jag har som mål att endast leka runt och testa banorna lite. Få känna på hur Max beter sig på en tävling och hur han reagerar på andra banor och så vidare. Sen skulle vi placera oss eller ens nolla ett lopp det är bara ett stort bonus. Nästa år däremot ska vi satsa högt. Men än så länge leker vi bara!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0