Resultat



Igår var vi som sagt iväg på en träningstävling i ett ridhus som Rönne Hu anordnade. Dagen började med att pappa åkte iväg på jakt med Diezel och Max blev jätteledsen för han inte fick följa med, så han hade lite jakt i skallen hela dagen sen :)

Man kan se resultatet på två sätt, om man ser det resultatmässigt så gick det uselt då vi diskade oss i båda klasserna. Den första klassen diskade jag mig frivilligt då jag tog om en kombination. Iallafall, träningsmässigt gick det okej. Han hade svårt att koncentrera sig och fokusera med så mycket folk och just alla dofter och grejer i ett ridhus. Men på det stora hela är jag nöjd, slalomen satt kanon! Och nu vet jag att vi verkligen behöver träna mer på tävlingssammanhang. Det är verkligen två olika hundar jag har, en Max som är kanon och jätteduktig på Rönnes plan och en Max som har svårt att fokusera när vi är någon annanstans. Vilket inte är så konstigt då vi större delen av vår träning har tränat på just Rönne.

Funderar på om man skulle åka runt på lite olika ställen och träna om man kan få möjlighet till det. Det hade gett bra träning för både Max och mig.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0