Sista jakthelgen



Sista jakthelgen är då över för säsongen. I helgen fick även gamla Zeke jaga en sväng vilket resulterade i att han knappt kunde gå sen, så det var det officiella avslutet för honom, hans sista jaktdag någonsin. Nu förblir han hemmahund.

Jag hade planerat att träna agility i ett ridhus igår som träning inför A1an där vi ska just träna i ett ridhus. Och eftersom Max inte tyckte det var så kul att vara i ett ridhus så tänkte jag träna detta. Men även Max var halt efter helgen så det blev inget av det. Får hoppas jag har en plats i ridhusträningen nästa måndag istället.

Istället för agility så valde jag att vänja Max vid cykeln eftersom jag har tänkt börja cykla med honom nu efter jakten för att försöka behålla så mycket av alla hans muskler som möjligt. Han var inte så jättehalt igår men valde att bara gå med honom bredvid cykeln och inte låta honom springa. Det gick faktiskt bra, han tyckte det var konstigt först men vande sig ganska snabbt.

Det blir absolut mer cykelträning sen! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0