Dessa äckliga fästingar!

 
Max har blivit stadsvovve igen :) Tog en lång promenad i en skog vi har en liten bit bort från där jag bor, där finns slingor som är uppmätta. Tror där finns fem olika längder där den kortaste är 2 km och den längsta är drygt 9 km. Himla smidigt :) Brukar springa dom rundorna de gånger jag inte har hunden hemma, kanon att man vet hur långt man springer.
 
Efter vi gått rundan så ser jag en fästing på Max, plockar bort den och kollar lite mer ifall där finns fler. Fy vad fästingar är äckliga! Max hade en del på sig som kröp som jag kunde plocka direkt, sen när vi kom hem blev det duschen och då fick vi bort ytterliggare några. Usch äckliga kryp, men va gör man inte för sin älskling :)
 
Nu har vi ätit kvällsmat och nu ligger Max och sover vid mina fötter. Blir lite mys ikväll, imorn förmiddag ska vi möta upp en kompis och hennes söta lilla hund för en promenad, blir kanon!
 
Ska absolut skärpa mig med bloggandet. Blivit lite få inlägg den senaste tiden. Och med bilderna! Har nya bilder men de ligger såklart kvar i kameran hos mina föräldrar.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0