Semester!

 
Vi har semester, så därför har här varit ganska tomt på inlägg.
Eftersom vi har semester gör vi mest ingenting. Hela förra veckan njöt vi av solen. Det har blivit lite bad, små pass av lydnadsträning och promenader men ingen annan direkt träning. Semester behöver vi alla ibland! :)
 
Däremot for vi iväg till Bjuv i torsdags för en liten inofficell agilitytävling. Jag var nära att strunta i det eftersom det var rysligt varmt. Detta var en kvällstävling men det var riktigt varmt långt in på kvällen.
Men eftersom det var ett examensarbete av en som ska bli tävlingsledare, och jag antog att många skulle strunta i det pga värmen så valde jag att åka. Ville inte att det skulle bli för lite startande för henne och sen är det ju bra träning för Max i vilket fall.
 
Både agilityklassen och hoppklassen var riktigt, riktigt svåra och kluriga. Där va inte alls många som gick runt i klasserna, i en av klasserna kom nog bara två runt, resten diskade sig.
 
Först ut var agilityklassen och large va först. Det var riktigt varmt så Max hade ingen fart alls men han tyckte det var kul och jag är nöjd, även om vi diskade oss så var känslan bra och han börjar följa mig bättre på tävling, vi kom runt iallafall halva banan innan vi sprang ut. Det är framsteg iallafall :)
 
Sen när det var dags för hoppklassen hade det blivit svalare och Max hade bättre fart. Vi diskade oss på samma ställe som i agilityklassen, det var samma sorts klurighet fast med andra hinder, men känslan var bra även i detta loppet och vi tog faktiskt större delen av den.
 
Efter alla dessa tävlingar har jag nu lärt mig hur jag ska göra när jag startar Max, man får rasta honom en tid innan men jag kan inte tagga honom fören precis innan start, börjar jag när det är fem hundar innan oss tröttnar han och bara ger upp innan vi kommit in på plan. Utan jag får tagga snabbt när det är två hundar innan och sen bara köra :)
 
I lördags så åkte mina föräldrar till Turkiet så nu denna veckan bor jag hemma på gården hos alla hundar. Jag och min syster har precis kommit in efter en lång promenad. Först tog vi dom gamla som inte klarar att gå så långt eller snabbt, och tur va det för det började störtregna så vi var ganska blöta när vi kom in, hade varit dränkta om vi gått den långa rundan med dom små.  Sen efter att det slutat regna och solen tittade fram igen tog vi dom små på en lång promenad. Vi hann precis in och nu har det blivit riktigt mörkt och börjat åska. Stackars Ajax sitter och skakar här bredvid mig.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0