Kursavslutning



Nu ikväll hade jag kursavslutning av min första agilitykurs. Det har gått så fort och jag hoppas verkligen att dom har lärt sig något. De sa ikväll att de hade tyckt det var riktigt roligt att gå kurs och att de hade lärt sig massor så jag hoppas de :)

Vi avslutade kursen med en tävling, där de fick springa två lopp var och det bästa loppet räknades, därefter blev det prisutdelning och sen grillade vi. Riktigt duktiga tycker jag att dom är! :)

Jag hade Max med mig och efter kursen var slut så körde jag några vändor på samma bana som de haft som avslutningsbana. Trots min hemska hosta som gör att jag knappt orkar springa utan att hosta ihjäl mig så hade vi en sån härlig känsla ikväll! Max är så kul att köra på träning då han är så lyhörd och känslig för mina signaler och mitt kroppsspråk. En himla skillnad mot vad det är att köra honom på tävling.

Vi körde tre vändor och det gick så bra! Är så lycklig att slalom äntligen sitter!

På onsdag ska vi ha styrelsemöte så då tänkte jag ta med Max så kör vi lite agility innan mötet. Imorgon blir det lite lydnadsträning tänkte jag.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0