Tävling i Höganäs


Igår var det sista officiella agilitytävlingen på ett tag, i Höganäs. Jag är sjuk och var väl inte sådär jättepepp men valde att åka ändå. Bra träning för Max.

Åsa var först ut med Paula och sen hade hon inte mer för dagen. Eftersom jag har en hosta som heter duga så tyckte jag att Åsa kunde köra Max i första klassen, agilityklassen. Och det gjorde hon. Det var himla kul att stå i publiken och se Max på plan, se vad andra säger och tycker, eftersom Max inte riktigt gör som man ska på plan än sålänge. Men det var inga negativa kommentarer där inte, istället tvärtom. Som jag skrattade. Såg himla kul ut. Max ser alltid så lycklig ut på plan. Loppet gick ganska bra faktiskt, Åsa har aldrig kört Max innan. De diska sig, Max sprang lite som han ville men de kom från start till mål med undantag för några missade hinder haha ;)

Sen var det en himlans väntan. Jag startade inte sista klassen fören runt 4-halv 5 tiden.. Det verkade vara en kul bana men väl inne på plan så klarade inte min röst att varken kalla, styra eller hålla i honom så det gick sämre än vanligt. Det var mest in och sen ut från plan igen. Max hade kul iallafall :)

Ängelholms hundungdom har en klubbtävling på söndag som jag funderar på att åka på, blir bra träning för Max..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0