Lydnadsklass 1




Jag är himla sugen på att träna in lydnadsklass 1 med Max. Jag har aldrig varit intresserad av "riktig" lydnad utan vill bara ha vardagslydnaden på hundarna. Men på nåt konstigt vis börjar jag bli lite intresserad. Kanske kan det vara inför kommande valp (som inte kommer förän om kanske 3-4 år men planerna är redan igång) där jag vill tävla både lydnad och agility. Nästa valp kommer att vara av en ras som är mer lämpad för mig, en arbetsvillig och kontaktsökande hund, en Aussie.

Max är också arbetsvillig men han är inte alls så kontaktsökande och han är väldigt självständig.

Men som sagt lydnadsklass 1. Det hade varit kul och spännande att göra det. Får nog läsa på lite och testa.

Ikväll blir det att sticka till klubben för att hålla kurs, har haft uppehåll två veckor nu så ska bli kul att komma igång igen.


Kommentarer
johanna

Hej hej!

Känner igen mig i det du skriver men antar att det har mycket att göra med jaktanlagen båda våra hundar bestitter... men det finns mycket charm i det också :)



Kul att följa agilityträningen iallfall :)

2012-05-10 @ 14:10:43
URL: http://johannavsolga.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0