Råådalen



Idag var det agilitytävling på Råådalens brukshundklubb. Man måste vara tokig om man går upp tidigt tidigt, är på plats innan 7 på morgonen, sitter och fryser och sen bara springer två lopp. Men åh vad det är kul! Stämningen, människorna ja allt.

Vi startade inte fören på eftermiddagen och första klassen var hoppklassen. Det var en väldigt enkel klass 1 bana med mestadels rak fram. Jag gick in med tanken att inte ta hela banan utan första raksträckan och sen belöna som bara den för att Max ska börja få upp fart och glädje även på tävling. Jag valde att starta med honom istället för att sätta honom och därför tappade jag honom på tredje hindret men han for genom en tunnel istället och rätt ut i ett tält, sen kom han tillbaka farandes rätt genom plan Tjoho! sa Max, dethär va störtkul!

Jag sprang med honom ut från plan där och belönade massor, han hade bra fart och tyckte detta va toppen, inte alls hans "vanliga" låga jag på tävling.

Nästa klass var ju då agilityklassen och det verkade också vara en rolig bana, här hade jag dock också bestämt mig för att ta första raksträckan och sen belöna. Han hade bättre fart än någonsin och hoppade det ena efter det andra, inte i rätt ordning men vadå ;) Störtkul och sen sprang vi till tältet där det blev belöning med mjukost på tub - mums säger Max.

Jag är jättenöjd över dagen! Mitt mål för dagen var inte att komma runt banan utan att Max skulle tycka det var så himla kul. Och det gjorde han! Han hade heller knappt något stressmjäll alls så dagen var verkligenlyckad. Några tävlingar till sen kan jag börja ställa lite krav på honom och förhoppningsvis komma runt med :)

Imorgon är det en lika lång dag och ytterliggare en tävling på Råådalen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0