Söderåsen



Igår var vi på Söderåsen för att tävla. Varken jag eller Max var på topp men vi åkte ändå.

Jag startade i första klassen för dagen och var start nummer 8 så det var tidigt och bra. Agilityklassen var först ut och kan säga att det var en ganska enkel bana, det var en del klurigheter i början men sen gick banan som en serpentin. I denna klassen lyckades jag tagga han en del och de fyra första hindrena gick det väldigt bra, sen såg han domaren och sprang dit för att hälsa på honom istället för att ta slalom. Sen gick det inte alls, Max sprang runt överallt så jag tog ut honom och han fick sin belöning. Jag är ändå nöjd för de första fyra hindrena var bra.

Sen blev det en del väntan och det hann bli väldig varmt. Andra loppet var då hoppklassen och den var lite klurigare och hade fler fällor än agilityklassen men verkade vara en kul bana. Nu va de så varmt och varken jag eller Max var så motiverade. Vi taggade lite men sen ville han inte. Jag tänkte att jag tar tre hinder och tunnel så han iallafall får göra nåt men det blev två hinder och sen sprang han rätt ut i publiken så då gick vi ut igen.

Det blev alltså inga framsteg från förra veckan men bara att Max börjar tycka det är kul att tävla är en vinst för oss.

Efter detta loppet så gick jag ner och badade honom i rönne å, jag kanske skulle gjort detta innan loppet stället? En tanke till nästa gång.

Nästa tävling är inte fören den 17 Juni.


Kommentarer
johanna

ja det va jag som la till, saknar lite hundfolk på min Instalista... ;)

Bra knep där med att bada hunden innan... Min Olga blir helt seg i värmen så det hade nog funkat toppen på henne! Ska jag komma ihåg :)

2012-05-28 @ 18:53:45
URL: http://johannavsolga.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0