Tävling i Höör



Idag var det tävling i Höör för klass 1 och 2. Vi behövde inte gå upp fullt så tidigt utan åkte från Klippan tillsammans med Åsa kvart i 8. Lagom och bra!

Det var först klass 2 som startade och Åsa startade i hopp 2an. Sen när klass 2 var färdig blev det vår tur.

Först ut var Hoppklassen och där gick det riktigt, riktigt bra! Är så nöjd över Max!! Han höll sig på banan, sprang inte ut i tälten alltså och han lyssnade och gjorde riktigt bra ifrån sig. I slalom så blev det fel två gånger så jag valde att belöna efter den tredje gången när han klarat slalom och därför diskade oss själva. Jag vet att det fanns folk som tycker det är konstigt och dumt att inte köra klart banan när han gick så bra. Men jag vet hur han har varit innan, på bara tre tävlingar har vi gått från att Max tycker tävlingar är pest och pina till att det är superkul. Så jag tar hellre kortare partier i början, belönar när han är på topp och går ut från banan.

När vi stod och väntade på att få komma in på agilityplanen så är det folk som tar ner sitt tält och precis innan vi ska in så slår de ner tältet med en smäll. Max blir jätterädd och är inte alls sig själv. När jag väl släpper honom på banan springer han istället ut och gömmer sig så rädd han var. Stackare.

Så blev inget agilitylopp men fick iallafall gå in efter att alla hade startat och köra lite hinder med full glädje och leka lite. Så Max märkte att det inte alls var något farligt där.

Trots händelsen med agilityloppen är jag riktigt nöjd. Bara det att han stannar på banan och lyssnar på mig är en stor vinst för oss.

Vem vet, nästa vecka på Söderåsen kanske vi kan satsa på hela banan?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0