Träning



Jag och Max har börjat på vår lydnadsträning. Än sålänge har jag inte läst så pass mycket om det att jag vet helt hur jag ska träna in alla moment effektivt och bra så jag har bara börjat med hitpositionen som jag kallar det, vet inte vad det kallas på lydnadsspråk?

Ingången går iallafall bra, det svåra är att verkligen se så han sitter helt rakt innan jag belönar men det går. Och sen är det funderingar på hur nära måste han sitta mot mig, måste han sitta klistrad eller det får va någon ynka centimeter emellan?

Ja.. måste läsa på lite till helt enkelt :) Men är det någon av mina läsare som kan det här med lydnad så får ni gärna skrika till :)

Imorgon tänkte jag sticka en sväng till klubben för att köra lite självförtroende-kombinationer med Max inför helgen. Lite rakbanor och enkla övningar så han har känslan på topp inför helgen. Blir tävling både lördag och söndag.

Mitt mål inför tävlingarna är att bara ha en bra känsla över det hela. Tagga honom och sen springa in för att ta enstaka hinder för att sen gå ut med känslan på topp för oss båda. Som Åsa säger, ge inte upp fören du provat allt. Och nej, jag ska inte ge upp, även om det kändes så i söndags.

Inser också att mina bilder börjar ta slut så behöver ut och fota lite nytt igen, har verkligen inte haft tid bara. Men ska skärpa mig. Tar även med min lilla kamera imorgon för att filma lite agility. Hoppas jag får upp de på bloggen bara.

Tycker för övrigt att det är himla roligt att det är en hel del läsare här, Ni kommenterar inte, men jag ser er - Kul! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0