Stoltare än stoltast



Åh vilken helg!  Är så glad att jag åkte och tävlade denna helgen fast motivationen var i botten.
 
I lördags var vi i Lund och första klassen för oss var agilityn. Max kändes väldigt lugn, inget stressmjäll i pälsen och ingenting och han gav mig bra kontakt.
De första fyra hindrena var han okoncentrerad och sen landade han mitt i långhoppet och jag kände att han blev lite låg. Jag tog fram godis för att frivilligt diska mig men få Max mer positiv och oj va han tände till!
 
Det var som om vi tränade, bara han och jag, SÅ bra gick det! Han var följsam, snabb och alla hinder och byten blev bra gjort. Och det bästa av allt. Vi tog HELA banan! Det är första gången vi gör detta på en officell tävling med massa folk, och han var så positiv och tyckte det va så kul! Näst sista hindret missa vi men jag tänkte inte ta om det när han va så glad. Det kändes som jag gick från banan och hade vunnit hela tävlingen - så glad var jag!
 
I hoppklassen gick det inte lika bra, två hundar innan jag skulle starta så kissade en hund på banan och när Max kom till det stället ställde han sig direkt där och rörde sig inte ur fläcken. Jag tog upp belöning och fick ta honom därifrån men resten av banan var han okoncentrerad och skulle dra dit så jag valde att ta en rakbana och sen ut igen.
 
Men jag är så nöjd med denna dag! Underbar känsla hade vi när vi åkte därifrån!
 
Igår var vi i Hässleholm för en inofficiell tävling. Det gick inte lika bra som i Lund men vilken skillnad mot andra tävlingar, han springer inte ut så mycket från banan och han är positiv.
 
Kanske kan han ha mognat lite så vi kan fortsätta tävla nästa år?
 
Nu är det slut på tävlingar för detta året och nu börjar snart jakten. Vi avslutade riktigt bra!!
 


Kommentarer
Lina

Kul att ni avslutade så bra!:)
Max är så fin! ♥

2013-01-22 @ 15:32:48
URL: http://www.agilityhundar.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0