Välkommen Charlie!

 
Ja äntligen får man kanske säga? efter ett år av väntan så sitter jag här äntligen med min lilla aussie valp! :)
 
Han kommer från Empress kennel och jag hämtade hem honom igår, 8 veckor och 1 dag gammal. Bilresan tar ca 6 timmar, eftersom jag bor i skåne och kenneln ligger i stockholm, men lilla Charlie somnade nästan direkt och sov större delen av resan hem, superduktig!
 
Han hade fått ha halsband på sig lite innan för att underlätta färden hem och han brydde sig inte alls om sitt koppel, utan han gick ut och kissade sen lekte han, trots att vi var relativt nya för honom. Det var bara de sista 20 minutrarna i bilen som han blev lite pipig och rastlös, tror han var hungrig också.
 
Väl hemma fick han mat och han kollade runt i huset och i trädgården, han tyckte inte det var så konstigt att det var ett nytt ställe.
 
Senare kom pappa och kollade på honom och hade Max med sig så dom fick träffas. Det gick jättebra! Max visste inte riktigt hur han skulle leka med honom men de kommer :)
 
Natten har också gått bra, han har sovit nästan hela tiden och när vi varit ute har vi gått och lagt oss igen. Inga pölar eller olyckor inomhus än iallafall :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0